de Stad Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu de Stad Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

de Stad Leon

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

23 Mei 2014 | Spanje, León

Vrijdag 23 mei.
Ja hoor natuurlijk om 5.31 wakker, plassen en om 6.10 uur wakker... tja .
Om 08.00 uur opgestaan en heerlijk ontbeten met yoghurt en muesli, thee en toast en boter en jam. Wat een weelde. Vandaag vrij, stad verkennen, uiteraard naar de katrhedraal van Leon en andere mooie dingen bekijken. Wel wat bewegen maar niet te veel. Pijn stuk minder. Mijn kleren gewassen ne daarna naar de kathedraal. Wat een prachtig monument zowel van buiten als van binnen. Er zit 12000 vierkante meter glas in lood ramen in de kathedraal. Een kerk met veel minder ¨opsmuk¨ dan de kathedraal in Burgos. Deze vindt ik mooier, vooral door de sfeer die er hangt.
Buiten gekomen kwam ik Bernie,Emma en Helen uit Australie weer tegen. We hebben samen tussen de middag een hapje gegeten. Ik heb ook mijn eerste stuk appelgebak gegeten. (vaste gewoonte als ik op vakantie ga, dat er taart gegeten moet worden) Op de boevenkant liggen superdunnen schijfjes appel met daaronder een appelmoes aangelengt met curstard. Wel lekker.
Ik heb bruin brood kunnen kopen dus morgen eindelijk bruin brood met kaas voor onderweg. Nog even een tukje doen op mijn bed en dan toch nog even wat mooie gebouwen bekijken en misschien wel naar het museum. Morgen met de bus eerst de stad uit en dan proberen 10 km te lopen naar het volgende dorpje. We gaan het beleven. Ik hoop snel weer wat van mij te laten horen, in dit pension kan ik gebruik maken van een echte pc die redelijk snel is. Fijn dat het weer in Nederland goed is, ik hoop dat morgen de wind is gaan liggen hier want ook al schijnt de zon het is in de stad 12 graden.

  • 23 Mei 2014 - 18:02

    Annemiek:

    Ha Riet,
    net alle berichten van de afgelopen week doorgenomen. Wat een verhalen en wat een afzien, maar je doet het goed en geef je lijf de gelegenheid zich te laten voelen, want ja, het is nogal wat. Fijn dat je veel aandacht krijgt als het nodig is. Pas je wel op met die pilletjes? Voor je het weet zit er een verkeerde tussen. Maar je hebt er vast meer verstand van dan ik. Het weer in Noord Spanje kan inderdaad heel anders zijn dan de rest van het land. Toen ik er midden in de zomer, vele jaren geleden, door heen reed, viel het ook echt tegen. Daarom is het wel een stuk groener dan de rest van Spanje. Gun je zelf dat dagje rust. Ik begrijp dat het lastig is om ergens langer dan een dag te mogen blijven, maar daar moet ook een oplossing voor zijn. Wij zijn hier erg verwend. Het weer is wederom aan het verbeteren (maar van echte verslechtering was hier geen sprake) en komend weekend weer mooi. Ik mag morgenvroeg invallen met tennissen. Competitie op kunstgras (uit in Woudenberg) en een hele singel. Ik singel graag, maar een volledige wedstrijd wordt lastig, tenzij de tegenstand niet groot is of juist heel groot. Mag ook. Van de week gekeken of het kon met de rib, maar de paracetemol helpt wel.Gelukkig voelen we ons lijf nog, stel je voor dat het niet zo was ;-)
    Veel succes en hou je taai! Liefs Annemiek

  • 23 Mei 2014 - 20:26

    Wil Balvers:

    Ola Riet,
    Wat heb je weer mooie verhalen geschreven. Veel leesvoer.
    Vervelend van je lies. Fijn dat Jan advies geeft.
    "t Ogenblikje is een "klein beetje oranje" gekleurd. De tafel en het raam aan de voorkant in voetbalsfeer. Krijgen leuke reacties.
    Met dit berichtje stuur ik een beetje van onze warmte mee. Wij maar denken dat het daar mooi weer is.
    Het ga je goed "kilometervreter".
    grtjs Wil B.

  • 23 Mei 2014 - 20:33

    Hans Wiegmann:

    Ook net de laatste verslagen gelezen. Het is echt afzien voor je Riet. Maar ik neem me petje voor je af. wat een doorzettingsvermogen met al die ongemakken. luister naar je lichaam en dan zal het allemaal wel goed komen. Ik blijf je volgen. Onze week vakantie was fantastisch, prachtig weer dus wat wil nog meer. Sterkte en zie al weer naar je volgende verslag.
    Groetjes,
    Heleen en Hans

  • 23 Mei 2014 - 22:21

    Iny:

    LieveRiet Trouw trek ik iedere keer een lijntje over de route.Zo loop ik lekker ontspannen mee. Dankbaar ,zonder pijn en met lekker weer.Mijn bewondering wordt steeds groter! en ik vind het stoer zoals jij je grenzen accepteert!!
    Doe jij maar je best,God loopt de rest.
    En ik ben nu al bijna op de helft van blad 3 gelopen
    Goeie reis verder,Iny.

  • 27 Mei 2014 - 11:17

    Kaarsenmakerij:

    Hallo Lieve Riet.

    Hier een berichtje van alle clienten van de kaarsenmakerij.
    '' Wij vinden het ontzettend leuk dat we steeds alle verhalen van jou horen, en dat deze dan voorgelezen word. Zo weten we een beetje waar je bent en wat je doet.
    Je eet en drinkt wel goed he, lekker hoor appelgebak en al die wijn.
    Wij zijn druk met het aankomend jaarfeest, WK, en vaderdag.

    We zijn heel erg trots op jou dat je dit doet, maar we missen je wel hoor!
    (Ze vragen namelijk nu al wanneer je weer terug komt)

    Succes met de wandeling, en groetjes van ons allemaal! ''

    ( + Liefs van Ria & Kelly)

  • 29 Mei 2014 - 01:29

    Louise:

    Hay die Riet,

    Wat een super ervaringen doe jij op. Geweldig! En je doet het zoo goed!
    Meid geniet er lekker van en goed dat het niet zo heet is momenteel daar.
    En super leuk om al die verhalen te lezen. Fijne mensen leren kennen zeker,leuk hoor al die aanspraak. Kan me er wel wat bij voorstellen.

    Hier regenen we weg,maar het gaat beter worden.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.


    Liefs en veel succes en plezier.

    Louise en Theo

  • 29 Mei 2014 - 22:41

    Henny Restje:

    Lieve Riet, hoop dat het je goed gaat. Al even niets gehoord, maar dat komt vast goed. Probeer in ieder geval te genieten! Het zal ook best wel af en toe dippen zijn. Ik denk aan je en stuur je van hier een hele dikke knuffel. Liefs Henny

Tags: Camino, Spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 9206

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 28 Juli 2014

Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: