Pamplona naar Puente la Reina - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Pamplona naar Puente la Reina - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Pamplona naar Puente la Reina

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

10 Mei 2014 | Spanje, Pamplona

Op maandagavond hebben we met z´n zesen heerlijk gegeten op een mooi plein in Pamplona met een temperatuur van 28 graden. Fleur uit de UK, Emma uit Australie, Jo uit Chigago, Jan uit Nederland en Kieth uit Belgie. Erg lekker gegeten en gedronken,m voor mij in iedere geval geen pelligrino menu meer. Ze hebben erg veel soorten heerlijke salades dus het komt helemaal goed met mij. Veel gelachen en verhalen van iedereen gehoord. Vooral over waaom iedereen de Camino loopt, verhalen vol emotie. Fijn dat iedereen zo open is en zijn emoties kan tonen en iedereen doet het op zijn eiegn manier. Een avond met een sterretkje. Vandaag dinsdag 6 mei heb ik 24 km gelopen met 2 mannen, een Nederlander en een Belg. Ze lopen te hard voor mij maar ze wachter wel op mij. Een zware dag . De berg op naar Alto del Perdon was erg steil en soms na 100 meter bijkomen, was ook een beetje duizilig van de hoogte denk ik. De afdaling was helemaal een gedoe. Erg steil naar beneden met alleen maar keien, keien en keien. Maar heel beneden gekomen en onderweg fantastisch uitzichten .Toen ik de stad zag, was dat pas Obanos en moesten we nog 5 kmn verder naar Puente la Reina. Ik was helemaal op, ik ga absoluut niet meer dan 20 km lopen per dag. Wat een reis, ik geniet met volle teugen (mijn ogen) mijn voeten en benen wat minder. We vonden een auberge met 4 stapelbedden op 1 kamer voor 5 euro. in de avond met Kieth en Jan gegeten, ik zal maar zeggen wat want anders maken jullier je zorgen, spagetti met champignons en een heerlijke salade. Nog door het stadje geslenterd en foto´s gemaakt van de bekende brug over de rivier de Arga. De brug heeft nog meegespeeld in een film van James Bond???? begreep ik . Nu was het een rustig rivietje maar in de film een kolkende watermassa. Morgen ga ik alleen lopen en zwaai ik Jan en Kieth uit. Ga nu weer proberen om een foto toe te voegen. Saludos

  • 10 Mei 2014 - 17:32

    Annemiek Tubbing:

    Hola Riet, ik ben de eerste. Geweldig leuk om te lezen dat je aansluiting hebt met medepelgrims. En ook nog lekker eten met een internationaal gezelschap. Daar doe je het toch ook voor? 24 km is wel een heel eind voor een dag en dan ook nog klimmen en dalen. Ik heb diep respect voor je. Deze week heb ik veel te weinig beweging gehad. Mede vanwege het slechte weer. Het komt al een paar dagen met bakken uit de lucht en we halen hier de 28 graden niet, dus wees maar blij dat je nu niet hier bent. Prachtige foto met achtergrond heb je bijgevoegd. Gaat het al wat makkelijker? We willen natuurlijk wel meer zien, maar voorlopig even tevreden. Veel succes verder en gun de arme voetjes maar wat rust. Un abrazo Annemiek

  • 11 Mei 2014 - 13:46

    Elisabeth:

    Ola lieve rietepiet ! Heerlijk om je verhalen te lezen. Dat eten gaat gelukkig beter, fijn. En dan die keien ! Dat ken ik van vroeger in de bergen ... Auf Reibung gehen is het beste maar die techniek moet je wel beheersen. JD was daar een 'kei' in, leek wel een berggeit, luchtig springend. Gelukkig ben je heelhuids geland. Leuk ook om te lezen over je internationale contacten. En ook mooi weertje. Hier is het herfst. Niet leuk, wel goed voor de tuin, zéér groeizaam. Snoei me (of Lex) een ongeluk. Hoop dat je de dagafstanden een beetje kunt plannen, blijft lastig lijkt me. Dan maar voldoende rust. Je hebt immers ALLE tijd ... Kus, Elisalex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9211

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 28 Juli 2014

Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: