Azofra naar Santo Domingo de La Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Azofra naar Santo Domingo de La Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Azofra naar Santo Domingo de La Calzada

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

14 Mei 2014 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Maandag 12 mei.
Vandaag 15,3 km gelopen. Goede wegen met weinig puin erin. Mooie landschappen met veel korenvelden en natuurlijk nog de wijnbouw, alhoewel we bijna Rioja gaan verlaten en de natuur er anders gaat uit zien. Trouwens een lekkere Rioja kost hier in de winkel 1,25 !!! Jammer dat ik niet een paar flessen straks mee naar huis kan nemen. Bij elk diner krijg je bij het menu van ongeveer 10,00 een grote fles water en per 4 personen ook een fles wijn. Slapen doe ik goed s´nachts (wel met oorpluggen in, want de meeste mannen zagen aardig wat bossen om) Onderweh kwamen we ook langs een paar ¨spookdorpen¨, oud en vervallen en daarnaast een hele nieuw dorp wat net voor de resessie met Europees geld is gebouwd. En nu kan niemand daat gaan wonen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen. Aangekomen in Santo Domingo kregen we een kamer in een voormalig klooster, 1 kamer met 8 (stapel) bedden, super krap en krakerig en erg weinig douches en toiletten. Douche en toilet was in 1 ruimte dus soms erg lang wachten voordat je een pipi kon doen. Ik kwam aan op de feestdag van Santo Domingo, een belangrijke man vroeger die het stadje groot gemaakt heeft door er veel te bouwen. Domingo werd door de stad gedragen, muziek en dans erbij, en daarna ging hij de kathedraal binnen waar een mis opgedragen werd aan hem. Heel het stadje liep in hun mooiste kleren te paraderen.
Het was koud vandaag, een koude wind, s´avonds nog naar de pelgrimsmis geweest, kon ik direkt de kathedraal van binnen bekijken, overdag kostte het 4,00. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties, ik geniet er erg van. Leuk de verschillen tussen ezel en taxi... de ezel heb ik nog niet geprobeert. Adios, Buenos tardis.

Tags: Camino, Spanje