Navarrete naar Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Navarrete naar Azofra - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Navarrete naar Azofra

Blijf op de hoogte en volg Riet

11 Mei 2014 | Spanje, Azofra

Zondag 11 mei. Moederdag.
Na een heerlijke nacht om 6.50 vertrokken om 8 km te lopen naar Ventosa. Het was bewolkt, winderig en koud. Geen echte mooie route. In het begin nog door de wijnbouw velden maar daarna langs fabrieken en oude verlaten gebouwen en langs de snelweg. De wegen en de heuvels waren goed te doen. In Ventosa een ontbijt met eieren en spek. Spek weggegeven aan de 3 Australische mensen die ik onderweg ontmoet had. Er komt nu tot Najera een geweldige klim aan die ik niet ga nemen. ook nu heb ik het weer moeilijk om te aanvaarden dat ik dus niet de hele Camino te voet kan afleggen. Weer die stijd tussen gevoel en verstand. Met Bernie, Helen en Emma afgesproken dat we elkaar in Azofra gaan zien. Ik ga met de taxi naar Najera en daarna weer 6 km lopen. Najera ligt tussen een paar mooie (rode) rotsen ingebouwd.Vroeger was het de hoofdstad van de provincie Rioja. Ook in deze stad zijn weer veel prachtige kerken te vinden en oude herenhuizen die tussen kleine vervallen huisjes staan. Smalle straatjes die natuurlijk weer steil omhoog lopen. Net buiten Najera moet je de rivier oversteken en dan op weg naar het iets hoger gelagen Azofra. Weinig pelgrims dus heerlijk rustig gelopen. Soms een klein beetje regen maar te weinig om nat van te worden. Een vrij nieuwe auberge in Azofra waar ik ook direkt geboekt heb voor Bernie,Helen en Emma. Ik was er om 13.00 uur en zij kwamen rond 14.30 uur. Straks lekker eten en dan weer met de kippen op stok.
Morgen ga ik heel rustig 15 km lopen naar Santo Domingo de la Calzada, ligt lekker op de tong, nu morgen ook lekker in de benen. Buenos noises allemaal. (foto´s lukt niet, kan ze op deze pc nergens vinden, misschien morgen wel dan kan ik ze nog bij het juiste verhaal plaatsen, dus kijk zo nu en dan even terug dan zie je misschien ineens verschijnen) See you!

• 11 Mei 2014 - 18:05

Henny Restje:

Topklasse! Wat ga je goed! xx Henny

• 11 Mei 2014 - 21:11

Aat :

Ha Riet, leuk om te lezen en wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet! Je bent een kanjer met al die kilometers in de benen ! Ik had na 5 km al de taxi genomen naar het eindpunt

• 12 Mei 2014 - 07:57

Jan Oechies:

Lieve Riet,

Je bent erg goed bezig.
    Heel blijven is het advies.
    Pelgrims van weleer klauterden ook wel eens op de rug van een ezel.
    We leven in 2014 en taxi's zijn er niet voor niets.
    We denken aan je!

Jan

• 12 Mei 2014 - 08:11

Kelly Van Hofwegen:

Lieve Riet,
    Erg leuk om jouw verhalen te lezen.
    Fijn dat je er zo van geniet, ondanks af en toe al wat tegenslagen..
    Maar doe waar je je goed bij voelt, en waarmee je de eindstreep gaat halen;)
    Succes met de volgende etappes, maar vooral geniet ervan!!
    Ik blijf je volgen...!
    Liefs Kelly.

• 12 Mei 2014 - 17:36

Ria Satijn:

He Riet, het sowieso top wat je presteert.
    Luister in elk geval naar je lichaam.
    Geniet van je vakantie en je kaart is op onze afdeling aangekomen bedankt namens ons allemaal.
    Liefs van René en Ria

• 13 Mei 2014 - 08:53

Annemiek:

Ha Riet, zoveel lopen als je kunt, telt ook hoor! Goed dat je af en toe de rust neemt. Je maakt ons lekker met je verhalen, maar de plaatjes blijven uit. Kunnen je metgezellen niet even helpen? Die doen het waarschijnlijk met alle plezier voor je en je leert er enorm van. In ieder geval mooie verhalen en hier wordt het gelukkig al weer wat beter weer. We hebben genoeg regen voor de hele zomer gehad: laat die maar komen! Eind juni gaan Hans en ik met de meiden van Lis Hartel pannenkoeken eten. Geen voetbal die avond volgens Hans ;-)
    Ik ga weer gauw aan het werk. Groeten Annemiek

• 14 Mei 2014 - 13:45

Dicky:

Ha zussie

Helemaal top hoe je bezig ben wat een doorzetter ben je.
    geeft niets om een keer de bus te pakken, geniet daar ook van. fijn dat je al vaak begin van de middag al je bestemming heb bereikt dan kan je gezellige dingen kan doen de rest van die dag.
    Leuk al die verschillende mensen die je onderweg tegen kom , lekker kletsen.
    Hier verder alles wel en met Pa en Ma ook z'n gangetje.
    knuffel Dicky

• 14 Mei 2014 - 17:07

Elisabeth:

Ola ! Na zondag geen nwe reisverslagen meer aangetroffen. Dus..... wat kan er zijn ? Gewoon geen internet bv. Maar mijn ervaringen met zgn Riet-stiltes zijn anders. Dus...... wat zal er zijn ?

Tags: Camino, SPANJE