Sahagun naar El Burgo de Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Sahagun naar El Burgo de Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Sahagun naar El Burgo de Ranero

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

21 Mei 2014 | Spanje, El Burgo Ranero

Woensdag 21 mei.
Vandaag 17 km gelopen. Weer een saaie weg langs de autoweg. Om 6.40 naar buiten gegaan waar het zacht regende. Het zou een paar dagen bewolkt en buien zijn hadden ze gisteravond verteld dus oke het kan niet altijd mooi weer zijn. Tijdens de eerste kilometers begon het steeds harder te waaien en ook te regenen. Het was alsof ik op de dijk liep tussen Amerongen en Wijk by D. met windkracht 7/8 van opzij. Even wennen. Na 10 km ploeteren eindelijk een bar voor koffie en een broodje (half stokbrood) kaas. Ik kreeg van een Canadese vrouw een Voltaren 50 tegen de pijn in mijn lies die toch weer kwam opzetten. De laatste 7 km in regenbuien gelopen, soms een kwartier droog, waardoor mijn broek ook weer droog waaide. Even iets warmere benen en daarna kwam de volgende wolkbreuk. Ik was net in de herberg toen het buiten begon te hagelen!! De weg was even wit. We gaan vanavond met z´n vijven koken. Boodschappen gedaan (voor 11.21) 0 inclusief 2 flessen wijn dus dat gaat goedkomen. Uiteindelijk met z´n zevenen gegeten, Afra uit Utrecht, 3 franse mensen, Jacqueline en Mary uit Canada. Het was heel gezellig maar toch optijd naar bed. Niet zoveel van het dorp gezien want de buien bleven de hele middag maar komen en het haardvuur in de zitkamer van de herberg was veel aantrekkelijker.

• 23 Mei 2014 - 18:28

Jan Oechies:

Hoi Riet,

Vervelend de pijn in de lies.
    Probeer voorzichtig de spieren te rekken.
    In spreidstand de knie van het andere been buigen en de spieren aan de binnen kant van het bovenbeen rekken.
    Niet veren maar voorzichtig tot het einde bewegen en dan op de uitademing een stukje verder gaan.
    De reflex spray kun je ook proberen. Voorzichtig met slijmvliezen.

Jan

Tags: Camino, Spanje