Carrion de los Condes naar Sahagun - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Carrion de los Condes naar Sahagun - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Carrion de los Condes naar Sahagun

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

21 Mei 2014 | Spanje, Sahagún

Dinsdag 20 mei
Vandaag met de bus, teveel last van mijn lies. Peter en Regretta uit Duistland gingen ook met de bus ivm pijnlijk scheenbeen van Peter. Sahagun is een grote plaats en als het morgen wat beter gaat wil ik 10.1 km verder lopen over een vlakke weg naar de volgende plaats. Even de rust voor mijn lies opzoeken maar wel blijven bewegen. Dus ook vandaag rustig aan gedaan net zoals in fromista. Het gaat mij steeds beter af dat ´rustig aan doen´! Ik heb ook geen ´wroeging/schuldgevoel¨ meer, dat ik niet alles loop maar zo nu en dan de bus neem. Veel Caminogangers kijken je verontwaardigd aan als je het zegt, maar ik loop mijn eigen Camino, op mijn manier en het is goed zo.
Sahagun ligt in de provincie Leon. Sahagun is de stad die bekend werd als het Spaanse Cluny. Via Alfonso VI, die monniken vanuit het Franse Cluny liet komen naar Sahagun werd het via het Benedictijnen klooster San Benito een levendig stad.In de 11e eeuw konden er wel 70 bedevaartgangers terecht waardoor de welvaart in Shagun toenam. In de 18e eeuw gebruikte het klooster 111.000 kilo meel per jaar om brood te bakken voor de Pelgrims, dus de boeren en bakkers moesten aan het werk om dit voor elkaar te krijgen. Door de welvaart en de vele bedevaartgangers zijn er veel kerken gebouwd. Veel kerken zijn verwaarloosd en afgesloten omdat ze niet meer veilig zijn. Wat foto´s genomen waarop je echt ziet hoe bouwvallig ze soms zijn. De duiven en ooievaars vinden dat niet erg. Saludos uit een rustg maar koud en winderig Spanje.

  • 23 Mei 2014 - 16:50

    Joke:

    Goed van je blijf bij jezelf en kijk wat goed voor je is en laat andere mensen maar denken.
    Jij doet het op jouw manier veel lopen en als het even niet gaat neem je de bus .
    Ik heb veel bewondering voor je neem m'n petje voor je af.

    Joke

Tags: Camino, Spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9199

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 28 Juli 2014

Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: