Castrojeriz naar Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Castrojeriz naar Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Castrojeriz naar Boadilla del Camino

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

20 Mei 2014 | Spanje, Boadilla del Camino

Zaterdag 17 mei
Vandaag 19 km, na ongeveer 1 kilometer een flinke klim van ruim 1000 meter met een stijgingspercentage van 12% (bijna 2 x de Amerongese berg) De afdaling van ruim 600 meter was met een percentage van 18%, nou dan sta je even te kijken voordat je de weg naar beneden gaat afdalen. Mooie foto´s gemaakt. Daarna over lange brede paden met ineen hele andere gewassen dan in de Rioja en de provincie Navarra. Hier zie je aardappels, beetje graan en mais en iets wat op suikerbieten lijkt. In Boadilla ben ik in een geweldige herberg terecht gekomen met een mooie tuin en een gezellige bar. Het leek wel een tuin uit Nederland met een uitgebloeide seringenboom, nog wat tulpen, leeuwenbekjes, duizendschoon, petunia, geranium etc. De eigenaar spreekt een beetje Nederlands Op vijf uur op het terras met uiteraard een Rioja met een Belg Dirk zitten praten die voor de 2e x de Camino loopt. Gezellig zitten kletsen en daarna met veel pelgrims zitten eten aan grote lange tafels. Ook daar wil nog een foto van maken maar dat vergeet ik elke keer. Wat later dan 20.00 uur naar bed. O ja, de blaar op mijn grote teen is behoorlijk opgedroogd en bijna weg.

• 20 Mei 2014 - 21:11

Aat:

leuk om weer te lezen Riet!! en zo lekker doorlopenXXX Aat

• 20 Mei 2014 - 21:49

Henny Restje:

Hallo Riet,
    Alweer een stuk verder. Wat maak je veel mee. Het lijkt me erg gezellig zo met elkaar. Je rododendrons zijn bijna uitgebloeid, jammer, maar het was schitterend. Zag vanavond dat het weer bij jou niet zo lekker is. Wij hebben hier zomerse warmte. Hoop dat het bij jou ook weer gauw opknapt. Dat de foto's niet lukken, helaas.....maar je verhalen zijn heerlijk. Genoeg verhalen om straks een boek over te schrijven. Toi,toi,toi, een dikke knuffel, Henny

• 20 Mei 2014 - 22:09

Wil:

Dag Riet,
    Het is erg leuk je avonturen te lezen. Geweldig, zoveel mensen te ontmoeten met hetzelfde doel.
    Fijn, dat het wandelen weer beter gaat. Het lukt je toch weer hé,je bent een kanjer!
    Liefs van Peter en Wil.XXX
    p.s. Peter voelt zich een stuk beter, hij heeft nu een Pacemaker.

• 21 Mei 2014 - 08:37

Dicky:

Hoi Riet,
    Wat een avonturen beleef je . En al die verschillende mensen die je ontmoed die je dan een aantal dorpjes verder opnieuw tegen het lijf loop. Lijkt me heel gezellig even bij kletsen. Je beleeft zoveel op een dag.
    ga door met genieten en wandelen in je eigen tempo .
    We kijken ernaar uit naar je volgende avontuur.

hier thuis alles goed druk druk druk . Vandaag onze Monique 21 jaar geworden jaja een hele jonge dame ..
    knuffels en liefs van ons.

• 21 Mei 2014 - 15:58

Elisabeth:

Dag rietepiet, ook nog even een berichtje uit Veenendaal. Jammer dat internet zo'n gedoe is. Het is leuk om je verhalen te lezen. kennelijk is dat glas snel uit je benen weer snel verdwenen en gelukkig weet die teen met blaar zit ook te gedragen. Die % stijgingen en dalingen ! Da's flink slikken met 18%...
    En dan al die kerken, overal die kerken. Wat zullen ze vroeger veel gebeden hebben ... Amper tijd voor andere zaken. Ik vind het grappig te lezen, dat je veel van gewassen weet. Ik kan heus langs een pieperveld lopen zonder te beseffen dat er errepels onder de grond zitten.
    Intussen genieten Lex&ik nog steeds van onze koffiesessies, meestal buiten onder de luifel. Het is vaak lekker weer. Gisteren vanuit mijn hangmat verbazend veel gepiep in de tuin gehoord. Maar eens poolshoogte gaan nemen, het klonk niet als alarm. Bleek een hele mezenfamilie druk met fourageren. Nou ja, de jonkies joegen pa&ma steeds de struiken in om eten te vinden. Verder hebben we één mus die een merel na probeert te doen met interessant 'gezang'. Heus anders dan het bekende getsjilp, dat uit de beukenhaag vd buren opklinkt.
    We kunnen uitkijken naar al die foto's die je maakt. Natuurlijk. Zeker ook van al je medereizigers, waar je zulke verrassende contacten mee kunt hebben. Toch ? Doen hoor ! Heus leuk voor later. Wie weet komt dat boek er inderdaad. Stof genoeg om uit te putten thuis. Hoe ver is dat, thuis ?
    Heb je eigenlijk het gevoel een beetje op schema te zitten ? Het klinkt alsof je iedere dag aan de wandel bent en in dat tempo kun je ook wel terug lopen... Geintje ! Maar : heb je het gevoel een beetje op schema te zitten ?
    Dikke kus van ons allebei Elisalex

Tags: Camino, Spanje