Villatuerta naar Villamayor - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Villatuerta naar Villamayor - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Villatuerta naar Villamayor

Door: Riet.

Blijf op de hoogte en volg Riet

10 Mei 2014 | Spanje, Villamayor de Monjardín

donderdag 8 mei
Na een heerlijk ontbijt met gekookt eitje muesli yoghurt en thee om 6.50 op weggegaan . Een dalend en iets stijgend stukje naar Estella en dan nog een 9 km de berg op. Stijgend van 400 naar 650 meter. Eitje zou je zeggen maar ik heb tot nu toe nog geen 500 meter op een vlak stukje weg gelopen dus stijgen is zoiets als 60 meter omhoog, 55 meter naar beneden en dan weer omhoog soms met een stijgings percentage van meer dan 15%. Ik kwam om 13.00 uur aan bij de auberge en werd door een Nederlandse Bettie verwelkomt. Op zolder onder de balken geslapen met z´n vieren, gelukkig geen stapelbedden, ik haat ze. Op een groot terras gegeten met 3 duitse dames en een Finse. Ik begin verkouden te worden, keelpijn en maar sniffen. Vroeg naar bed met 2 paracetamol.

Tags: Camino, Spanje