Burgos naar Hornillos del Camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu Burgos naar Hornillos del Camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Riet Doornenbal - WaarBenJij.nu

Burgos naar Hornillos del Camino

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

20 Mei 2014 | Spanje, Hornillos del Camino

Donderdag 15 mei.
Vandaag uit Burgos vertrokken over een prima grintweg, het eerste stuk alleen met zwijgende pelgrims, ja wat wil je om 6.30 uur. Even geen gekakel alleen de vogels. Op een gegeven moment kwam een Canadeese man van 75 jaar naast mij lopen met zijn zoon Martin van 46 jaar. Pa had geen rugzak, die lieten zij elke dag naar het volgend hotel brengen, meestal zo´n 30 a 35 km verder!! Een krasse oudere man die veel te vertellen had over zijn familie. Hij wilde deze Camino graag met deze zoon lopen om weer reconnected te gaan worden. Uiteindelijk gingen ze er vandoor en zie ik ze reglmatig op een volgend terras koffie drinken of wat eten. Dat is iets wat iedereen doet, in het volgende plaatsje waar een bar is even zitten, uitpuffen en wat gebruiken. Het kost bijna niets.In Tardajos koffie gedronken en toen ging het weer omhoog, best pittig maar stapje voor stapje er gekomen. Geslapen in de herberg naast de kerk waar ook hierweer veel verval was te zien aan de kerk en weer ooievaars boven op het dak. Elk dorp heeft zeker 2 of 3 kerken en overal zitten ooievaars. Ze klepperen wat af. Ik heb een aantal mooie foto´s gemaakt. Vanmiddag was het behoorlijk warm en John (engelsman) liet een fles rode wijn brengen en daarna nog 2 flessen...... dus hij begon onzin uit te kramen dat alle vrouwen perfect zijn etc. etc. Wij (vrouwen uit Canada, Duitsland en Italie) hebben er erg om gelachen. De wijn viel niet helemaal zoals ze anders valt bij mij maar ja, het was maar een klein eindje naar mijn bed. bedankt voor jullie leuke berichten daar kijk het meeste naar uit, ALS ALS er ergens internet is (een pc dus) die het doet. Deze doet er 6 minuten over om op te starten en het google scherm te krijgen (10 minuten voor 0,50 eurocent) Foto´s ga ik al helemaal niet proberen want de twee stekkers (inplug) zijn zo dik en oud dat gaat niet lukken. Liefs Riet

• 20 Mei 2014 - 18:13

Jan Oechies:

Hoi Riet,
    aan de schrijfstijl kan ik merken dat je het enorm naar 't zin hebt.
    Schitterend zoals jij de mede Pelgrims beschrijft.
    Geniet er van!
    Kijken uit naar jouw volgende bericht.

Jan

• 20 Mei 2014 - 20:02

Hans Wiegmann:

Hoi Riet, leuk om weer war van je te horen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk naar je foto's als je weer in Nederland terug bent. Geniet er van.
    Gr. Heleen en Hans

• 21 Mei 2014 - 22:26

Annemiek:

Ha Riet,
    klinkt goed, die rode wijn. Heerlijk als mannen zeggen dat vrouwen perfect zijn. Vooral ze in die waan laten met of zonder wijn. Geweldig die verschillende mensen om je heen. Wel heel erg dat vroege opstaan, maar ja, het zal er wel bij horen. Hier is het weer heerlijk weer. Wel gelijk afgestraft met onweer, maar het valt eigenlijk wel mee. De vreselijke ellende die voorspeld werd is mogelijk ergens anders in NL terecht gekomen. Bij jou ook nog lekker? Ook terrassenweer? Ik had toch een gekneusde rib van die (beheerste) val van het paard. 2 nachten later werd ik wakker van de pijn. Raar lijf: reageert wel heel traag. Heeft zjin voor- en nadelen. Ik kom er wel bovenop met wat paracetemol. Het wondermiddel dat zo langzamerhand door heel NL geslikt wordt. Blijf lekker gestaag verder lopen, Riet. Je komt er vanzelf. Morgen stemmen voor de EU.
    Salud(os). Annemiek

Tags: Camino, Spanje